I tisdag fick jag veta att att Teleperformance i Söderhamn ska varsla alla sina anställda, det gör ont i mig att höra en sådan sak då jag själv har spenderat nästan 4 år där och har alla mina vänner där och nu kommer dom att bli arbetslösa, detta gör ont i hjärtat. Man har sett många som har skrivits t.ex Facebook att dom tycker att det är bra m.m jag förstår inte detta hur kan man tycka att en sådan sak är bra? Jag förstår inte hur man kan tycka att det är bra att det är 248 familjer ska bli drabbade, jag förstår inte detta tänkande. Även om man har jobbat där själv och kanske inte trivdes så tycker jag att man kan hålla dessa tankar för sig själv och tänka på dom som faktiskt trivdes där och nu måste gå hem utan arbete. Jag kan säga att jag själv hade mina upp och ner gångar där men oftast så trivdes jag och är så tacksam för vad Teleperformance i Söderhamn har gett mig, dom har gett mig arbetslivserfarenhet, vänner för livet och jag har dessutom vuxit som person under mina år där, så det gör verkligen ont i att alla ska få sluta och att dom ska lägga ner. 

// V

Kommentera

Publiceras ej